RT editor-in-chief says Germany declared ‘media war’ on Russia after YouTube deletes highly-viewed RT DE channels

YouTube’s decision to delete RT DE and DFP channels amounts to a declaration of media war by Germany against Russia, RT’s editor-in-chief Margarita Simonyan said, after the Google-owned platform claimed they violated rules.

Both channels were deleted permanently on Tuesday, without the right of restoration. YouTube said the RT DE channel was serving a “community guidelines” strike for alleged “medical misinformation,” and that DFP posting those videos amounted to “attempting to circumvent the restrictions,” triggering the ban.

Also on rt.com
(L) © Reuters / Dado Ruvic; (R) © RT Deutsche
YouTube deletes 2 channels of RT’s sister project RT DE with 600K subscribers over alleged community guidelines violation

Those “clear” rules are not spelled out by YouTube anywhere, Simonyan told RIA Novosti in response. “This is not the first time we invite our audience to our second channel, but today they made the decision to remove both,” she added.

“Meanwhile, anti-vaxxers, terrorists and fascists of all stripes broadcast on YouTube unmolested,” Simonyan said. “They have repeatedly said they are suppressing us and ‘not letting us through,’ but that turned out to be not enough and we grew despite their efforts. So now they simply deleted us.”

This is a full-fledged declaration of media war against Russia by Germany.

“I really look forward to my homeland, without delay, banning Deutsche Welle and other German media in Russia, and closing the offices of ARD and ZDF. Not to mention sanctioning YouTube itself,” Simonyan said on Telegram. “We must do this out of self-respect, at least.”

RT DE was among the top five German-language channels in YouTube’s News and Politics category, based on Tubular Labs data for August, with over 600,000 subscribers and almost 547 million total views.

The outlet has faced mounting pressure in Germany in recent months, including over its plans to launch a TV broadcast later this year. In mid-August, Luxembourg denied RT’s application for a German-language broadcast license. Despite multiple German outlets reporting that representatives from Berlin met with Luxembourg officials to discuss the issue, Chancellor Angela Merkel said she had not pressured the neighboring country into the decision.

Multiple German outlets, owned by the Axel Springer conglomerate, have published articles accusing RT DE of propaganda and even espionage. In August, German courts ruled two of the articles in Die Welt to that effect contained false claims about RT DE.

Also on rt.com
(L) © Die Welt; (R) © RT Deutsche;
‘Will Die Welt acknowledge it was wrong?’ Head of RT in Germany asks newspaper after courts rule it published lies about outlet

Think your friends would be interested? Share this story!

Post a Comment